prijsvergelijk informeert

Veelgestelde vragen internet & tv

Bij Prijsvergelijk.nl vind je een antwoord op veel vragen over je bestaande internetabonnement of een nieuwe internet provider. Staat jouw vraag er niet bij, neem dan contact met ons op zodat we je verder kunnen helpen.

Internet algemeen

  • Wat is het verschil tussen ADSL en VDSL

    VDSL kun je zien als een opvolger van ADSL, het is een snellere versie van ADSL. Zeker met de toegenomen snelheden van kabel internet en vooral glasvezel liep ADSL achter qua snelheid. Dat wordt met deze nieuwe techniek deels goedgemaakt.

  • Waarom moet ik mijn adres opgeven bij de vergelijking?

    Niet alle providers leveren hun diensten overal in Nederland. Daarom hebben wij voor een goede vergelijking je adresgegevens nodig. Soms zijn ook bepaalde producten (bijvoorbeeld glasvezel) niet mogelijk op jouw adres. Je adresgegevens worden alleen gebruikt voor de vergelijking en, indien je daarvoor kiest, het regelen van je overstap.

  • Waarom staat een bepaalde aanbieder niet bij de resultaten?

    Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een internet & tv aanbieder niet tussen in de vergelijking staat. Zo kan het bijvoorbeeld voorkomen dat een aanbieder (nog) niet levert op jouw adres of dat de internetsnelheid op je adres te laag is om een bepaald pakket te kunnen aanbieden. Daarnaast kan het voorkomen dat een aanbieder niet in de resultaten voorkomt omdat deze bijvoorbeeld zijn tarieven niet beschikbaar stelt. De providers die wij vergelijken vertegenwoordigen zo'n 90 tot 95% van de markt.

Overstappen van provider

  • Hoe lang duurt overstappen gemiddeld?

    Als je in onze vergelijker aangeeft dat je wilt overstappen naar een andere internet provider krijg je direct een bevestiging van je overstap per e-mail toegestuurd. Na ongeveer 2 weken krijg je het contract thuisgestuurd en daarna duurt het gemiddeld 4 tot 6 weken voordat je aansluiting is voltooid.

  • Kan ik de overstap ongedaan maken als ik me bedenk?

    Als je de bevestiging van de nieuwe aanbieder hebt ontvangen heb je altijd een bedenktijd van 14 dagen. Binnen deze periode kun je zonder opgaaf van redenen je overeenkomst beëindigen. Lees altijd goed de bevestiging die je ontvangt, daarin staat ook aangegeven hoe je het contract kunt annuleren.

  • Kan ik mijn eigen e-mailadres behouden bij een overstap?

    Als je een e-mailadres van je internetprovider gebruikt krijg je een nieuw e-mailadres bij de overstap naar een andere provider. Wel heb je na de overstap nog een half jaar recht om je oude adres te gebruiken, bijvoorbeeld voor het doorsturen van e-mail of het instellen van een automatisch bericht dat je e-mail gewijzigd is. Indien je een webbased e-mailadres gebruikt (bijvoorbeeld van Gmail, Hotmail of Outlook) dan kun je deze gewoon blijven gebruiken.

  • Wie zegt mijn oude abonnement op als ik overstap?

    Normaal zegt je nieuwe internetprovider het oude abonnement voor je op, je kunt dit aangeven bij je aanvraag. Er zijn enkele uitzonderingen, zo wordt bijvoorbeeld je TV abonnement alleen opgezegd als deze is gekoppeld aan het internet abonnement. Neem bij twijfel altijd contact op met de klantenservice van je oude provider.

Prijsvergelijk.nl maakt gebruik van cookies

Om onze website te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Kies hieronder welke cookies we mogen plaatsen. Onze noodzakelijke cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de website te verbeteren. Wil je de beste ervaring? Kies dan voor alle cookies. Meer informatie vind je in onze cookie policy.